sunnuntai 13. joulukuuta 2009

Library Thing - muutamia kirjoja Adalmiinan kirjastossa

Olen nyt ahertanut Library Thingin kimpussa ja lopulta osasin laittaa sinne yhden kirjan! Kun olin sen laittanut, tuli halu laittaa toinenkin, vähän helpommalla. Kun olin laittanut nuo pari kirjaa heräsi ajatus, että nämä kaksiko nyt ovat todellakin ne tärkeimmät? Nyt kun olen saanut vaivoin kahdeksan kirjaa tallennettua, tuntuu yhä enemmän sitä, että eihän tämä ole kuin osa siitä, mitä pidän hyvänä tai mitä olen lukenut tai joka on hyllyssäni. Eihän näin suppeaa kirjastoa voi olla.

Sisua vaati silti saada edes suppea kirjasto aikaiseksi Library Thingiin. Jos joskus on tekemisen puutetta saatan palata asiaan. No ei, pakkohan sinne on vielä jotakin lisätä. Kurkkasin nopeasti joitakin saman kirjan tallentaneita. Valitsin nimimerkit, joissa ei ollut mitään pimeän tuntuista vihjailua ja silti hirvitti.

Suggest ja unsuggest taitaa olla ihan satua? Ihan samat kirjat eli juuri ne, joita olin itse kirjoittanut, tuli molemmista, kaikkine painoksineen ja kirjoitusasuineen. Toisaalta sen ymmärtää, että suositteluja ei voi odottaa ennen 10-25 omaa kirjatallennusta. Mutta se on toinen juttu se.

Harmi, ettei monestakaan kirjasta ole kansikuvaa käytettävissä. Minulta meni tosi kauan tajuta miksi en saanut kahdeksasta kirjasta kuin kolme näkyviin. Lopulta tyydyin siihen, koska toinen vaihtoehto näytti kamalalta...

Nyt annan itselleni luvan mennä nukkumaan. Hyvää yötä!

4 kommenttia:

aila kirjoitti...

sun innostavat blogit ovat parasta antia. ymmärsin, että et ole ollut kovin ahkera bloggaaja aikaisemmin.

täällä omassasi olet puhjennut kukkaan. tai no, missäpä et olisi. olen ihan rakastunut siihen intoon ja paloon, millä paneudut.

sulla menee nykyään varmaan paljon aikaa koneen ja kameran kanssa. nipistät- huomaan- oman aikasi yöstä. juttelimme äskettäin taruttaren kanssa. me kumpikin teemme paljon yöaikaan myös. minua rauhoittaa yöllä työskentely, se että muut nukkuvat. samalla minua ilahduttaa se, että kaltaisesi ovat hereillä samaan aikaan.

hyvää sunnuntaita sinulle <3

aila

Adalmiina kirjoitti...

Hei Aila!

Kiitos taas kommentista! Olipa ihanaa taas Aila kulta löytää sinut täältä! Et voi uskoa, miten surkea olen oppimaan näitä uusia asioita yksin. Oppisin nopeammin niin että joku näyttäisi ja kirjoittaisin askelmat itselleni, köhöm, paperille.

Ahkera bloggaaja? Enhän minä ikinä ennen ole blogannut. Hyvä että suhtaudut noin positiivisesti sillä juuri tämä paneutuminenhan joitakin ihmisiä ärsyttää. Ihan totta. Kyllä on pitänyt paljon matalammalla profiililla mennä töissä kuin olisi ollut luonnollista. Enempää en sano. Nautin siitä että voin olla täällä vapaammin.

Minulle tämä ympäristö on ihan yhtä velvoittava kuin muukin elämä ja työympäristö, mutta vapaus tulee siitä, että voi hullutella ja hassutella tärkeiden ja vaikeidenkin opintojen keskellä, eikä muiden nyrpistely ole kuin aavistettavissa, ei kuultavissa eikä nähtävissä.

Kunnioitan erilaisia persoonallisuuksia ja erilaisia tapoja tehdä. Ihailen meidänkin ryhmässä monen täsmällisyyttä, napakkuutta, niukkuutta, nasevuutta, asiallisuutta jne. Juuri siksi että arvostan muiden työtä, olen suopea itsellenikin, jopa pikku mokien suhteen.

Tehtävien tarkastajien tehtävä ei vaan ole helppo. Missä on vastaukset, missä muu bloggaus. Jos olisi sovittu, että blogia saa käyttää pelkkiin asiallisiin vastauksiin, olisin toki sen tehnyt. Nyt kerron myös opiskeluprosessista, kuten tosin moni muukin.

Yökukkujia olemme selvästi molemmat. Olen pari kertaa nukahtanut, torkahtanut sekunnin murto-osaksi koneen äärellä, mutta sitten olen vain jatkanut. On rästissä niin monta tehtävää vieläkin!

Näkemisiin, kuulemisiin ja tapaamisiin!

Toivoo Adalmiina

aila kirjoitti...

teilläkin! minä olen myös saanut tuta tyrmäyksiä vain sen vuoksi, että olen ollut työpaikallani innostunut ja hyväntuulinen.

jutellaan näistä joskus kasvotusten.

innostutaan ja intoillaan täällä edelleen :D

Adalmiina kirjoitti...

Jep, jep ja mennään tänään aikaisin nukkumaan, jookosta!

Surffailin tuntikausia Wikipediassa ym. ja nyt unet maistuvat.

Hyvää alkavaa viikkoa Aila!